Corporate Social Responsability

Noi ăștia de la marketing și de la CSR (Corporate Social Responsibility) suntem conectați la taste, mouse și telefon 24/24. În general, la eufemisme. E, mai mult ca-n restul anului, timpul nostru de a intra sub reflectoare. Copleșiți acum, la final de noiembrie, nu mai prididim cu treaba, dar cu iarbă sârg și cu căștile în/pe urechi săpăm după serbări pentru plozii angajaților, petreceri de Crăciun pentru fiecare divizie-n parte și fastuase împodobiri ale brazilor (artificiali, normal, dar nu din plastic; Bio, evident!) în sediile din provincie.

Cei care împachetează cu râuri de lacrimi și suflet sfâșiat dramele vreunor copii orfani, eventual și molestați, cu atât mai bine!, vor accesa bonusul care anul viitor constă într-un sejur la Siófok, pe malul Balatonului. Suntem copleșiți de solicitări venite de la ONG-uri care-și dedică între 1-3 % din fondurile atrase pentru educația copiilor, îngrijirea bătrânilor sau salvarea de la dispariție a gândacilor de bucătărie, după caz. Acum e și momentul lor. Cererea și oferta sunt imortalizate în fotografii atent cosmetizate și poziționate în linia întâi a lumii corporatiste.

Munți de bani pot fi atrași prin povești cu puternic impact emoțional, iar labilitatea trăirilor din BOA (nu clubul, ci consiliul de admin.) e ridicată la nivelul Creerii lui Adam. Fățărnicia este abecedarul al cărui taine sunt deslușite din fragedă pruncie managerială; ulterior va reprezenta apanajul succesului profesional.

Bugetele angajatorului pentru sindrofiile de final de an, pe care ne grăbim să le punem la dispoziția colegilor, sunt direct proporționale cu cifra de afaceri care în primul semestru a atins un nou record, creșterea în ultimul ciclu financiar fiind considerabilă.

Cei mai prețioși angajați merită doar calitatea întâi, și nu doar în zilele de gală, când petrec în locații fantasmagorice, a căror prag nu şi-l permit a trece. Pentru ei cumpărăm cele mai bune baterii alcaline, pentru mouse-uri. Pentru sustenabilitate, achiziționăm numai hârtia igienică, Zewa – 3 straturi, care poate fi folosită pe ambele fețe de persoane diferite, iar apa în pișoare e trasă o dată la două utilizări.

Chiar acum se implementează un program – s-a dovedit un succes teribil în faza pilot – prin care fiecare coleg care dorește să lucreze suplimentar de la un birou în luna cadourilor va achita angajatorului o chirie lunară în valoare de 50 EUR.

Toți am înțeles că reducerea costurilor, ba mai mult, sprijinirea companiei din propria remunerație, ne va duce pe noi, angajații, pe culmi nebănuite – știm încă din primul stagiu de pregătire profesională că limita nu e nici măcar cerul.

Mă retrag pentru moment, scuze, dar în paralel sunt conectat la alte două proiecte venite să sprijine angajații în a aborda o armonie desăvârșită zilnic – Sudarshan Krya și Managementul stresului – 1001 metode și tehnici de combatere a stresului.     

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.