Toți te iubesc când ești corporatist!

Acum mulți ani tata mi-a povestit cum, în timpul unui control neanunțat la poarta fabricii, a fost întors din drum. Nu luase absolut nimic acasă din avutul obștesc, element considerat dușmănos de cerberii neobișnuiți cu un astfel de comportament.

Ia dracului și tu măcar o pungă!”, i-ar fi spus paznicii atenți la menținerea standardelor de etică ale gulerelor albastre.

Între timp purtătorii de salopete albastre au „evoluat” în corporatiști indignați de poluarea oceanelor cu plastic. Omul nou nu mai fură. Bea în schimb cafele gratis, printează color manuale de sute de pagini ale ultimelor gadget-uri achiziționate online, caută un job mai bun de pe laptop-ul de muncă și merge la mare și la munte cu mașina de serviciu.

Înainte furtul din avutul obștesc era tolerat. Azi, în semn de apreciere, dar și pentru a avea pierderi controlate, angajatorul oferă pachete de beneficii angajaților.

Miracolul capitalist nu se rezumă numai la prețuirea semenilor de către beneficiarii direcți ai muncii lor. Oamenii sunt iubiți în egală măsură și de cei care le vând produse și servicii. Fiind conectați la Intranet, angajații unei corporații devin o micro-piață de desfacere aflată la numai 1 click distanță. Evident, dacă treci de filtru. Cum care filtru? Comp & Ben (Compensații și Beneficii) din cadrul Departamentului de Resurse Umane.

Și uite așa fetele de la HR sunt bombardate cu sample-uri și reduceri de tot felul pentru angajați, până când Inbox-ul de serviciu devine un shopping mall derutant prin abundență și varietate.      

Un exemplu clasic de creativitate este noua campanie „NoGravity – Partenerul tău în retenția de talente”. Managerii de resurse umane sunt invitați să „testeze în mod gratuit” tot felul de experiențe de trekking, cățărare, ture cu motocicleta sau bicicleta. Și ulterior, bineînțeles, să le recomande la prețuri subvenționate angajaților!

Dacă e marketing, adică dacă o cer interesele corporației, fie. Dar cel puțin s-o știm și noi!

Poza care ilustrează acest material este poza unui miner realizată de Gleb Kosorukov și a fost publicată în cartea Heroes of Labour, apătură în 2016 la editura STEIDL (Gottingen).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.