Interviu online

Recrutăm CFO

Iată că a trecut un an de când pandemia a lovit Corporația. Și încă destul de sever. Primele măsuri din recovery plan au fost relocarea întregii forțe de muncă remote. A urmat rezilierea contractului de închiriere a spațiul generos din clădirea de sticlă de la marginea Bucureștiului.

Apoi a venit rândul autoturismelor de serviciu să fie vândute la prețuri de Autovit (deși aveau mai puțin de 80.000 Km la bord). Apoi s-a redus programul de muncă de la 8 la 6 ore. Colegii care nu aveau de muncă au fost trecuți în șomaj tehnic, iar alții în șomaj.

Ultima economie s-a făcut la pachetul de beneficii. Practic, cele 2 generoase beneficii – tichetele de masă de 9,16 lei pentru fiecare zi lucrată și pachetul de bază de la MedLife – au fost retrase de Corporație. Nu că a simțit careva lipsa lor.

Ce să mai, Corporația a economisit fiecare bănuț, iar noi, cei care am rămas pe baricade lucrând câte 8 – 10 ore, dar plătiți pentru 4 sau 6, am tot generat venit, bucuroși că mai avem un loc de muncă și niște bani care ne vin, totuși, în fiecare lună … aproape la timp.

Și uite așa, la un an de la meeting-ul All Hands în care ni s-a comunicat pe un ton sobru că vom lucra de acasă pentru următoarea perioadă, compania a ajuns să iasă pe plus în fiecare lună. P&L-ul arată din ce în ce mai bine, iar pe coloana de venituri am început să avem numere cu 6 cifre, nu cu 5 cum aveam înainte de pandemie.

Numărul în scădere de facturi, drumurile limitate la bancă – în sfârșit a trecut și departamentul de Finance la Internet Banking – dar mai ales lipsa controalelor de la ANAF l-au determinat pe CFO-ul nostru, Matei Economu să caute noi provocări profesionale.

Corporația nu se dezice. Am zis încă de la început că suntem o organizație care oferă șanse de dezvoltare profesională și livrăm această promisiune! Așadar, rolul de CFO este deschis inițial intern. Oricine poate aplica la job și toți au șanse egale de a-l obține (cel puțin așa mi-a cerut CEO-ul să scriu în mailul trimis în companie, prin care anunțam deschiderea poziției).

Primul candidat pentru rol a fost Ekamri Sipitorul, colegul de la Marketing, pe care nu l-am mai văzut de mai bine de un an. Ce mult m-am bucurat să-i citesc mailul în care îmi spunea că vrea să fie CFO și mi-a indicat chiar și ziua și ora la care pot să îl sun pentru un video-interviu.

Îmi era dor de el. Când mergeam la birou, dimineața la prima oră Ekamri venea la noi la HR în birou și ne povestea despre aventurile pe care le avusese pe munții patriei sau despre excursiile cu vasele de croazieră sau despre femeile pe care le întâlnea în multele lui aventuri. Ce viață avea!

La ora potrivită ne logăm amândoi în Teams și intrăm în meeting. Camerele pornite de ambele părți. Eu foloseam un background presetat care mă făcea să par că sunt într-un birou spațios și luminos. Ekamri nu pusese niciun background, iar camera laptopului era orientată în sus, așa că tot interviul i-am văzut colecția de board games de pe șifonier, tavanul cu tencuiala dezlipită, părul (parcă mai puțin ca anul trecut, sau mi se pare?) și ridurile de pe frunte.

O oră mi-a povestit despre planurile lui de a redeschide biroul, însă de data asta într-o vilă cochetă din Cotroceni, și ca să ne protejeze de virus, fiecare angajat va primi o mașină de serviciu. Mi-a arătat chiar si un plan de business pe 5 ani în care, conform calculelor lui, dacă mai angajăm încă 50 de oameni cu salarii decente, dar la negru, vom reuși să dublăm EBITDA. Desigur, micul amănunt era să ne mutăm conturile în Cayman, însă știa el pe cineva care să ne ajute, deci treaba era ca și rezolvată.

Al doilea candidat pentru rol a fost Mugurel Modest, managerul de la IT. El a ales să intre în meeting de pe telefon, pentru că nu voia să uzeze mai mult laptopul primit de la companie acum mai bine de 8 ani când se angajase. Era vârf de lance atunci și continuă să meargă foarte bine și acum. Dacă nu îl închide și deschide prea des, poate lucra neîntrerupt chiar 3 ore consecutive!

Avea un call cu cei din State mai târziu, așa că pentru interviu a ales să folosească telefonul personal (un Samsung Galaxy S5) pe care l-a ținut în mână tot interviul lăsând să se vadă doar buzele și barba timp de o oră.

Planul lui pentru companie era simplu. Înlocuiește treptat forța de muncă rămasă cu roboți și inteligență artificială și în mai puțin de 4 ani poate rămâne singurul angajat în firmă.

Postul meu ar deveni redundant în mai puțin de 6 luni, cei de la marketing ar rămâne fără jumătatea lor de normă până la finalul anului, iar cei din producție inutili la o lună de la preluarea rolului de CFO.

Oricât de tentant sună planul lui, am decis să nu îl trimit în următoare etapă de interviu. Nu de alta însă îmi place jobul meu, îmi place să am un venit lunar, iar la vârsta mea nu sunt sigură că mă mai angajează cineva. Până la urmă, nu-i așa, oricine poate face HR!

Cum colegii din producție nu își doresc atât de multă responsabilitate, iar cei din call center abia au reușit, în echipă, să scrie o scrisoare de intenție inteligibilă, am vorbit cu CEO-ul și vom deschide rolul și către cei din afara companiei.

Mă duc să cer aprobare pentru 100 euro să postez anunțul pe Best. Sper să mi se aprobe…

Fotografia care ilustrează acest material aparține lui Magnet.me și a fost preluată de pe Unsplash

- Comentezi?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.